Persoonlijke connectiviteits- en service-assistent zeer succesvol

Gepubliceerd op
Donderdag 6 april 2017

Breda – De persoonlijke connectiviteits- en service-assistent Opel OnStar is een doorslaand succes. Vijftig procent van de nieuw verkochte Opels in Europa is voorzien van OnStar. Het systeem biedt diensten als Automatic Crash Response, Vehicle Diagnostics, Stolen Vehicle Assistance en een 4G-LTE Wi-Fi Hotspot1 voor uitstekende connectiviteit onderweg. Opel introduceert nu twee nieuwe diensten voor Opel OnStar: de persoonlijke assistent kan helpen met het boeken van een hotelkamer2 of een vrije parkeerplaats3.

Negen miljoen interacties

Eind 2017 zal Opel Onstar in 33 landen in Europa beschikbaar zijn in 23 verschillende talen. Sinds de lancering van Opel OnStar in Europa, ongeveer achttien maanden geleden, zijn al meer dan negen miljoen interacties ontvangen. De helft komt van smartphones en de myOpel app. Twee gebruikers die veel profijt hebben gehad van Opel OnStar zijn Paula en John uit Engeland.

Van normale reis naar nachtmerrie

Wat begon als een normale reis voor Paul en John werd al snel een nachtmerrie. Op de terugreis van een uitje naar Cornwall in het uiterste zuidwesten van Engeland ontdekt Paula dat alle hoofdwegen gesloten zijn en dat er geen alternatieve route gevonden kan worden. Thuiskomen voor Paula en John is essentieel, omdat John’s gezondheid afhankelijk is van medicijnen. Als John een epileptische aanval krijgt, aarzelt Paula geen moment. Ze drukt op de noodknop in de auto en krijgt OnStar-adviseur Kevin Borbidge aan de lijn. Hij alarmeert de hulpdiensten. “Ik ben via de telefoon nog nooit zo vriendelijk en correct geholpen. De persoonlijke aandacht was briljant, gewoonweg fantastisch”, aldus Paula.

Meer dan 21.000 noodoproepen ontvangen

Het Opel OnStar Service Center heeft sinds de zomer van 2015 al meer dan 21.000 noodoproepen ontvangen, waaronder die van Paula. Snel reageren op noodgevallen is een van de vele innovatieve functies van Opel OnStar die rijden veiliger en comfortabeler maken. OnStar-adviseurs kunnen vanaf nu ook helpen met het vinden en boeken van een hotelkamer of parkeerplaats. De twee nieuwe diensten, geïntroduceerd met de lancering van de nieuwe Insignia, zijn te gebruiken in alle modellen van Opel: van de ADAM tot de Zafira.

Meeste interacties via myOpel app

Opel OnStar heeft sinds de Europese lancering, ongeveer achttien maanden geleden al meer dan negen miljoen interacties opgeleverd, de meeste via de myOpel app. Via smartphones zijn OnStar-diensten al vier miljoen keer gebruikt. Verder heeft Opel OnStar grofweg al 1,2 miljoen gesprekken behandeld en is de website al 2,3 miljoen keer gebruikt. Het aantal van maandelijkse emails met statusupdates over de auto is al opgelopen tot boven de 1,5 miljoen. In de toekomst biedt Opel ook tijdige diagnose alerts. Op verzoek van de klant kan deze informatie ook naar de dealer worden verzonden zodat deze onmiddellijke assistentie kan bieden indien dit nodig is.

In Nederland waren er eind februari ruim 14.000 geregistreerde Opel OnStar gebruikers.